خرسندیم که امروز از الگوریتم نمایش محصول اختصاصی بادروز رونمایی کنیم. این الگوریتم به کاربران و طراحان کمک میکند تا مرتبط ترین، بروزترین و محبوبترین محصولات را همیشه زودتر از گذشته پیدا کنند یا به علاقه مندان نمایش دهند. اگر از طراحان بادروز هستید حتما این متن را تا انتها مطالعه کنید تا متوجه شوید که کدام محصولات بیشتر و زودتر به کاربران نمایش داده میشوند.

الگوریتم بادروز چیست؟

الگوریتم بادروز مجموعه ای از تحلیل های برنامه نویسی است که با دادن وزن های مختلف به فعالیت های جداگانه به محصولات اولویت نمایش میدهد. با کمک این الگوریتم میتوانیم مطمئن باشیم که با تقریب خوبی همیشه محصولات ترند یا محبوب کاربران بالاتر نمایش داده میشوند و البته این به معنی اینکه همیشه بالاتر خواهند بود نیست و لیست محصولات همیشه پویا خواهد بود تا در صورت استقبال از یک محصول، بیشتر به کاربران نمایش داده شود و شانس فروش و در ادامه درآمد طراح بیشتر شود.

چه متغیرهایی در الگوریتم دخیل هستند

ما در نسخه اولیه سعی کرده ایم تا تقریبا تمام فعالیت های طراح و مشتری را زیر نظر داشته باشیم. در این بین برخی از این فعالیت ها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند که هرکدام را جداگانه بررسی میکنیم

بازه زمانی

بازه زمانی یعنی اینکه آیا تمام متغیرها اخیرا فعال بوده اند یا خیر! مثلا تاثیر بازدید، لایک و یا کامنت روی یک محصول همیشگی نیست و بعد از مدتی از بین خواهد رفت و این باعث میشود تا رتبه محصول به مرور در الگوریتم کم شود. بنابراین اگر طراح هستید باید همیشه به یاد داشته باشید که محصولات خوب و اصلی خود را به حال خود رها نکنید تا به صفحات بعدی منتقل نشوند.

نمایش (بازدید محصول)

در الگوریتم بادروز یکی از عناصر مهم تعداد دفعات بازدید از محصول است. هرچه تعداد دفعات بازدید بیشتر باشد محصول بالاتر نمایش داده میشود و در صورت استفاده از ربات های جذب بازدید روی محصول تاثیر منفی ایجاد میکند. برای افزایش بازدید محصول بهترین راه معرفی آن به کاربران و به اشتراک گذاشتن لینک محصول در جوامع مجازی است.

لایک ها و تعداد دفعات پسند شدن محصول

طبیعتا هرچه تعداد لایک های یک محصول بیشتر باشد در الگوریتم اولویت بالاتری خواهد داشت. البته به این معنی نیست که همیشه محصولات با لایک های بیشتر، بالاتر نمایش داده میشوند بلکه زمان لایک شدن محصول مهم است. هرچه زمان لایک ها نزدیکتر باشد محصول بالاتر نمایش داده میشود.

کامنت ها و نظرات روی محصول

کامنت ها در الگوریتم جدید بادروز بسیار مهم  و جزو ۲ فاکتور اصلی هستند. تعداد کامنت های واقعی زیر هر محصول هرچه بیشتر و (جدیدتر) باشد محصول بالاتر نمایش داده میشود و در لیست ها به دست کاربران بیشتری میرسد. بنابراین سعی کنید حتما کاربران را ترغیب به ارسال نظر روی محصولات خود کنید تا هم کمک خوبی برای خریداران باشد و هم به الگوریتم در شناسایی محصول شما کمک کنند.

فعالیت طراح

الگوریتم ما با شناسایی رفتار و میزان فعالیت طراح در سایت امتیازهایی برای محصولاتش در نظر میگیرد. هرچه بیشتر فعال باشید مثلا بیشتر به پنل کاربری خود سر بزنید و بیشتر برای محصولات طراحان دیگر نظر ثبت کنید محصولات خودتان بیشتر نمایش داده میشود.

سفارش محصول

بسیار طبیعی است که اگر محصول شما سفارش بیشتری داشته باشد باید بالاتر نمایش داده شود. در الگوریتم بادروز سلیقه کابران حرف اول را میزند بنابراین سفارش سیگنال خوبی است که محصول شما نیز به سلیقه کاربران نزدیکتر است.

برای نمایش بیشتر محصولاتم چه کارهایی باید انجام دهم؟

به طور کلی برای تعامل با الگوریتم ما، کاری فرای کارهای عادی خود نباید انجام دهید. میتوانید با تشویق کاربران دیگر به گذاشتن کامنت یا لایک کردن محصولات خود محصولات خود را بیشتر به کاربران نشان دهید.

اگر سوال یا پیشنهادی دارید خوشحال میشوم که زیر همین پست بپرسید تا پاسخ دهم

نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • سامان کوچکی
    سامان کوچکی
    من سامان کوچکی یکی از اعضای تیم بادروز هستم و تلاش میکنم تا با فراهم کردن اطلاعات مناسب کمکی باشم برای شما تا زودتر به چیزی که میخواهید برسید :)

دیدگاه کاربران

دیگران در مورد معرفی الگوریتم نمایش محصول بادروز چه میگویند

دیدگاه شما چیست

دیدگاه خود در مورد معرفی الگوریتم نمایش محصول بادروز را با دیگران به اشتراک بگذارید

  • هرگونه توهین یا جملات غیر محترمانه در نظرات ممنوع است
  • درخواست یا ارسال اطلاعات تماس مانند شماره موبایل، پیج شخصی و ... ممنوع است
  • هرگونه نظر سیاسی ممنوع است

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای ارسال پیام یا نظر باید عضو سایت باشید ورود به حساب یا ثبت نام