بلک پینک

کره جنوبی در صنعت موسیقی طی سال های گذشته بسیار پیشگام بوده و سبک خاص خودش را که کی پاپ نامیده میشود دارد، بطور کلی، کی پاپ گروه های مختلف مشکل دختران و پسرانی خواننده و رقصنده هستند که در جهان حسابی پرطرفدار و محبوب شده اند، از این رو کره جنوبی به داشتن تعداد زیاد گروه های موسیقی که اعضاشان بسیار با هم متحد هستند و با هم پیشرفت میکنند در دنیا معروف شده است. در این میان گروه هایی هستند که در میان سایر گروه های کیپاپ محبوبیت جهانی چشمگیری را بدست آورده اند ما در ادامه قصد داریم یکی از گروه های دخترانه کیپاپ را به شما معرفی کنیم. وقتی از گروه دخترانه کره ای صحبت می کنیم قطعا اولین گروهی که به ذهنمان می آید گروه بلک پینک است، زیرا این گروه در میان دیگر گروه های دخترانه کی پاپ حسابی سروصدا کرده است.
بلک پینک BLACKPINK یک گروه دخترانه کره ای با چهار عضو به نام های جنی، لیسا، رزی و جیسو است که در سال 2016 توسط کمپانی وای‌جی انترتینمنت تشکیل و معرفی شده است، قبل از تشکیل بلک پینک در سال 2011 بهترین و معروف ترین گروه دخترانه کره ای، گروه توانی وان2NE1 بود، این گروه از سال 2009 توسط کمپانی وای‌جی شروع به فعالیت کرد و در سال 2016 منحل شد، در واقع گروه بلک پینک با همان ایده گروه توانی وان شروع به کار کرد و دقیقا بلک پینک هم مانند گروه توانی وان چهار عضو داشت، این موضوع به حدی جدی بود که در آغاز فعالیت گروه بلک پینک کمپانی وای جی به این گروه لقب توانی وان آینده داده و این گونه بلک پینک را به عموم معرفی کرده بودند. در ادامه با ما در بادرزو همراه باشید تا بیشتر این گروه محبوب کره ای آشنا بشوید.

نامگذاری بلک پینک BLACKPINK

کمپانی وای‌جی انترتینمنت در زمانی که ایده تشکیل بلک پینک را در سر داشت به دنبال یک اسم کامل و با مفهومی جالب برای این گروه بود که هم به راحتی بر روی زبان ها بیفتد و هم با معنی باشد. اولین نامی هم که برای این گروه در نظر داشتند نام پینگ پنگ بود، اما بنظر میرسد این اسم خیلی نمیتوانست مفهوم دلخواه آن ها را برساند و این نام خیلی به دل کمپانی ننشست، کمپانی وای جی وقت زیادی را صرف پیدا کردن نام مورد نظر و خاص این گروه کرد تا در نهایت نام بلک پینک را برای این گروه انتخاب کرد. طبق گفته کمپانی دلیل انتخاب بلک پینک به عنوان اسم گروه این است که رنگ صورتی(پینک) مفهوم زیبایی و معصومیت و رنگ سیاه(بلک) مفهوم استعداد و سرکشی برای اعضای گروه را دارد که ترکیب این دو مفهوم می شود زیبای باهوش و یا معصوم با استعداد، در واقع این اسم این مفهوم را میرساند که اعضای این گروه در عین معصومیت و زیبایی بسیار با استعداد و البته یاغی هستند.

بلک پینک

تعداد اعضای گروه بلک پینک

کمپانی وای جی زمانی که اعلام کرد گروه جدیدی قرار است در طی یک سال آینده در آن زمان آغاز به کار کند به 9 نفره بودن این گروه اشاره کرد، در واقع ایده اولیه و تعداد اعضای گروه بلک پینک در ابتدای کار 9 نفر بوده، هدف اولیه کمپانی وای جی از تشکیل گروه 9 نفره این بود که فرهنگ های مختلف را در این گروه جای بدهد، اما در سال 2016 زمانی گروه بلک پینک بطور رسمی معرفی شد کمپانی جی وان همه را سورپرایز کرد و گروه 4 نفر بلک پینک را با عنوان توانی وان آینده(توانی وان فیوچر) معرفی کرد، پس طبق گفته خود کمپانی ما می توانیم بلک پینک را یک نسخه جدید توانی وان بدانیم با این تفاوت که نمی توانیم اعضای آن را جدا و بدون هم تصور کنیم زیرا این گروه مانند گروه بی تی اس اعضای متعهد و متحدی دارند که کنار هم ترکیب بی نظیری را درست کردند.

بلک پینک
 

ایده بین المللی شدن بلک پینک

معمولا در بیشتر گروه های کیپاپ اعضا نمیتوانند به خوبی انگلیسی صحبت کنند و در کل بجز زبان کره ای در حرف زدن با زبان های دیگر مشکل دارند، این موضوع را حتی در گروه بسیار محبوب بی تی اس نیز شاهد هستیم که اعضا به جز آر ام(RM) که از کودکی به انگلیسی مسلط بود، تازه در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند. گروه بلک پینک از همان ابتدا بصورتی چیدمان شد که یک گروه برای صحنه های بین المللی و جهان باشد، در واقع اینکه بلک پینک در کمپانی بود که گروه هایی مثل بیگ بنگ و گروه وینر را در کارنامه کاری خود داشت، شانس زیادی را از همان ابتدا برای موفقیت داشت اما با وجود این همه شانس برای دیده شدن این گروه، باز هم کمپانی وای جی به این اندازه قانع نشد و برای تشکیل گروه بلک پینک یک قدم بیشتر و بزرگ برداشت تا راه را برای بین المللی شدن این گروه بیشتر باز کند. اعضای گروه بلک پینک روی هم رفته میتوانند به پنج زبان زنده دنیا صحبت کنند، آن ها میتوانند به زبان چینی، ژاپنی، تایلندی، کره ای و از همه مهم تر انگلیسی صحبت کنند و در واقع سه عضو از اعضای گروه به انگلیسی تسلط کامل دارند و دو نفر از اعضای گروه در حال یادگیری زبان ژاپنی هستند، نتیجه ترکیب درست از اعضای این گروه در تسلط به زبان های مختلف باعث شده است که بلک پینک از بقیه گروه های کیپاپ حسابی جلوتر بیفتد.

خرید محصولات بلک پینک (Blackpink)

بلک پینک (Blackpink)

یکی از عناوین کی پاپ

گروه بلک پینک یک گروه کره ای متشکل از جیسو، جنی، رزی و لیسا است که توسط وایجی اینترتینمنت تشکیل شده است. بلک‌ پینک با تک‌ آهنگ “بستنی” در سال ۲۰۲۰ در جایگاه ۱۳ برترین هنرمندان زن کره ای در جدول بیلبورد موسیقی کره قرار گرفت.

جنی اولین عضو سولوی بلک پینک

جنی (نام کامل جنی کیم) متولد سال 1996 در کره جنوبی است، جنی وقتی 8 ساله بود به همراه خانواده اش به نیوزیلند مهاجرت کرد و به همین علت است که تسلط کامل به زبان انگلیسی دارد. جنی اولین عضوی بود که از طرف  کمپانی وای جی بصورت سولو(تکی)معرفی شد، او طولانی ترین دوران کارآموزی نسبت به هم گروهی هایش (حدود پنج سال) را گذرانده است.
جنی حدود پنج سال و یازده ماه آموزش رپ خوانی و رقص را در دوران کارآموزی خود گذرانده است که بتواند به یک رپر ماهر برای گروه تبدیل شود و همچنین جنی اولین عضو بلک پینک بود که معرفی شد، قبل از رسمی شدن بلک پینک که یک گروه با عنوان فیوچر توانی وان معرفی شده بود جنی در ترکیب اصلی آن گروه قرار داشت و به عنوان کاراکتر اصلی معرفی شده بود، جنی همچنین اولین عضو بلک پینک است که آهنگ سولو (تک خوانی) خودش را عرضه کرد و این آهنگ بسیار در آن زمان محبوب شد و در آن سال پر بیننده ترین موزیک ویدیو زن کی پاپ در یوتیوب شد. جنی یکی از تاثیرگذارترین زنان کره جنوبی محسوب می شود همچنین نام وی ترند گوگل کره در سال 2019 بوده است، جنی تنها عضو بلک پینک است که رابطه عاشقانه اش بصورت رسمی تایید و آشکار شده، او از سال 2018 تا 2019 با یکی از اعضای گروه اکسو به نام کای رابطه داشته اما در نهایت به علت مشغله کاری زیاد هر دو آن ها بصورت توافقی به آن رابطه پایان دادند. جنی به دلیل علاقه زیادی که به دنیای مدلینگ و فشن داشت بارها با برند های مطرح دنیا مانند گوچی، سنت لوران ، شنل و کلوین کلاین همکاری کرده است، جالب است بدانید که در طول مدت همکاری جنی با این برند ها باعث رشد خوب آنان در بازار شده است

جنی

کوسن  blackpink jennie
کوسن blackpink jennie
طراحی شده توسط : zizyart
۳۲۳,۲۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
پولاروید BLACK PINK
پولاروید BLACK PINK
طراحی شده توسط : rhino
۱۷,۶۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
ساعت دیواری  jennie-solo
ساعت دیواری jennie-solo
طراحی شده توسط : zizyart
۶۲۴,۰۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
روتختی یک نفره blackpink jennie
روتختی یک نفره blackpink jennie
طراحی شده توسط : zizyart
۲,۰۸۹,۴۹۷ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)

لیسا عضو خارجی بلک پینک

لالیسا مانوبان متولد سال 1997 در کشور تایلند است او تنها عضو از گروه است که هیچ اصالت کره ای ندارد، لالیسا که با نام هنری لیسا شناخته می شود دنسر و رپر اصلی گروه بلک پینک است از اولین آیدل های محبوب و با ارزش کمپانی وای جی محسوب می شود، جالب است بدانید که اسم او همیشه لیسا نبود و نامی که در بدو تولد والدینش روی آن گذاشتند پرانپریا مانوبان بود، لیسا به گفته خودش به توصیه یک فالگیر که به او می گوید اگر اسمش را از پرانپریا به لالیسا تغییر دهد بسیار برایش موفقیت می آورد، لالیسا یعنی پرستش شده. لیسا در سال 2019، 39 میلیون فالوور داشت که این تعداد در سال 2022 به 76 میلیون نفر فالوور رسید که تعداد بیشترین فالوور را میان خواننده های زن کره ای دارد. لیسا مسلط به زبان تایلندی، کره ای، انگلیسی است. لیسا اولین آهنگ سولوی  خود را در سال 2021 آغاز کرد، اولین آلبوم تک آهنگ لیسا با عنوان لالیسا در هفته اول انتشارش در کره جنوبی 736 هزار نسخه از آن به فروش رسید، او تنها هنرمند زن کره ای است که این رکورد را در این مدت زمان کوتاه به دست آورده است، موزیک ویدیوی آهنگ لالیسا نیز در 24 ساعت اول انتشارش رکورد پربازدیدترین موزیک ویدیوی یک هنرمند تک خوان را در یوتیوب زد.

لیسا

بک دراپ lisa blackpink 2
بک دراپ lisa blackpink 2
طراحی شده توسط : zizyart
۵۰۷,۲۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
روتختی یک نفره بلک پینک
روتختی یک نفره بلک پینک
طراحی شده توسط : Mr Darcy
۲,۰۸۸,۷۵۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
پولاروید BLACK PINK
پولاروید BLACK PINK
طراحی شده توسط : rhino
۱۷,۶۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
کوسن  بلک پینک Lisa From Blackpink
کوسن بلک پینک Lisa From Blackpink
طراحی شده توسط : dream of another life
۳۳۹,۶۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)

رزی چیرلیدر بود

رزی(نام کامل رزان پارک) متولد سال 1997 در نیوزیلند است، رزی که خانواده اش از کره ای های نیوزیلند هستند به همین دلیل رزی  به هر دو زبان کره ای و انگلیسی تسلط کامل دارد، رزی از کودکی عاشق خوانندگی و نواختن بود، وی از نواختن گیتار در کودکی این علاقه را دنبال می کرد و در زمان نوجوانی در مدرسه چیرلیدر بود او همچنین مدتی در گروه کر کلیسا فعالیت می کرد، در حال حاضر ما رزی را به عنوان خواننده مهم در ترکیب بلک پینک می شناسیم اما در واقع رزی تمام موفقیت خودش را مدیون حمایت و تشویق های پدرش است، پدر رزی مشوق اصلی او در این عرصه بود، سال 2012 کمپانی وای‌جی انترتینمنت در استرالیا یک مسابقه استعداد یابی راه انداخت رزی در ابتدا قصد شرکت در این مسابقه را نداشت و می ترسید اما پدرش با تشویق و اصرار او را ثبت نام و راهی مسابقه کرد و به او اطمینان داد که او بهترین است و توانایی زیادی در این زمینه دارد، پدر رزی خیلی هم بیراه نمیگفت رزی در این آزمون با حدود 1000 نفر شرکت کننده نفر اول شد و بلافاصله دو ماه بعد از برنده شدن در آزمون کمپانی وای جی با او قرارداد کارآموزی بست و رزی عازم کره شد. در 2021 رزی اولین آلبوم تک آهنگ آر را به صورت سولو(انفرادی) منتشر کرد و بدین ترتیب وی سومین عضو بلک پینک است که بصورت تکی فعالیت کرده است.


رزی

کوسن  BLACKPINK ROSÉ
کوسن BLACKPINK ROSÉ
طراحی شده توسط : meowartsi
۳۳۴,۰۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
دفتر یادداشت rose on the ground
دفتر یادداشت rose on the ground
طراحی شده توسط : zizyart
۱۳۶,۴۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
پچ حرارتی  blue rose
پچ حرارتی blue rose
طراحی شده توسط : zizyart
۱۷,۶۲۵ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)

جیسو بزرگترین عضو گروه

جیسو(نام کامل کیم جیسو) متولد سال 1995 بزرگترین و آخرین عضو گروه بلک پینک است. جیسو فعالیت اش را با علاقه شدید به بازیگری در سال 2014 آغاز کرد، او از کودکی در خانواده اش بخاطر استعدادش تشویق می شد و با حمایت و تشویق خانواده اش در آزمون استعداد یابی کمپانی وای جی شرکت کرد و در آن آزمون قبول شد و در سال 2016 به عنوان یکی از اعضای گروه بلک پینک به صورت رسمی معرفی شد. کمپانی وای جی در آگوست سال 2020 اعلام کرد که جیسو برای اولین  بار به عنوان نقش ثابت و بازیگر نقش اول در درامی که در آینده با نام گل برفی در شبکه جی‌تی‌بی‌سی پخش می شود ایفای نقش کرده است. جیسو تنها عضو گروه است که تا کنون هیچ آهنگ انفرادی منتشر نکرده است.

جیسو

 

ساعت دیواری  how you like that-jisoo
ساعت دیواری how you like that-jisoo
طراحی شده توسط : zizyart
۶۲۵,۵۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
دفتر یادداشت blackpink jisoo neon
دفتر یادداشت blackpink jisoo neon
طراحی شده توسط : zizyart
۱۳۶,۴۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
پولاروید BLACK PINK
پولاروید BLACK PINK
طراحی شده توسط : rhino
۱۷,۶۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)

دستاورد های گروه بلک پینک در سالی که گذشت 2023

بلک پینک یکی از محبوب‌ترین گروه‌های کی‌پاپ در جهان است که در سال ۲۰۲۳ موفقیت‌های بسیاری را کسب کردند. برخی از فعالیت‌های این گروه در سال ۲۰۲۳ عبارتند از:
 انتشار آهنگ Pink Venom که بسیار موفق بود. این آهنگ در چارت‌های مختلف جهانی رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص داد و بیش از ۱۰ میلیون نسخه فروخته شد.
بلک‌پینک در سال 2023 تاریخ سازترین سال کاری خودش را سپری کرد، زیرا این گروه در مراسم جشنواره  ام‌تی‌وی (MTV Video Music Awards) پیروزی مهمی را کسب کرد و با برتری در یک دسته مهم جشنواره یعنی بهترین گروه موسیقی بهترین جایزه برتری خودش را به دنیا نشان داد و جای بحثی باقی نگذاشت!

پولاروید BLACKPINK JISOO PINK VENOM 2
پولاروید BLACKPINK JISOO PINK VENOM 2
طراحی شده توسط : zizyart
۱۸,۴۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
تابلو کنواس مربع (بوم) بلک پینک - 13
تابلو کنواس مربع (بوم) بلک پینک - 13
طراحی شده توسط : مایا گالری
۳۰۴,۰۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)

گروه دخترانه کره‌ای BLACKPINK در دسته گروه سال موفق به پیروزی شدند این اولین برد آن‌ها در این زمینه است و افتخار خیلی بزرگ برای آنها محسوب می شود. آن‌ها با رقبایی از گروه‌های کی‌پاپ دیگر، از جمله فیفتی فیفتی (Fifty Fifty)، نیوجینز (New Jeans)، سونتین(Seventeen)  و تومارو ایکس توگدر(Tomorrow X Together) روبرو شدند. نامزدهای امسال محدود به گروه‌های کره‌ای نبودند و این رقابت صرفا برای گروه های کیپاپ نبوده و بلک‌پینک گروه هایی مانند جوناس برادرز (Jonas Brothers) ، فلو(Flo) و مانسکین (Maneskin ) را هم شکست دادند، به همین علت میتوان گفت این گروه سال 2023 سال تاریخ سازی برای این گروه دخترانه کره ای بوده است.
برد بلک‌پینک اهمیت تاریخی دارد چرا که آن‌ها تنها دومین گروه فقط دخترانه‌ای بودند که جایزه گروه سال را از آن خود کردند، اولین گروه دخترانه‌ای که این افتخار را داشتند، تی‌ال‌سی(TLC) نام داشتند که یک گروه سه نفره آمریکایی بود، پس بلک پینک دومین گروه دخترانه ای است در دنیا و اولین گروه دخترانه کی پاپ است که این جایزه را بدست آورده است.                
تی‌ال‌سی(TLC) دو بار جایزه گروه سال ام تی وی را برنده شدند. نکته مهم که باید توجه کنیم که در سال‌های اخیر،دیگر مانند گذشته این جایزه اختصاصی برای یک موزیک ویدئوخاص از یک گروه نیست؛ بلکه با توجه به عملکرد و موزیک و موزیک ویدئو در طی سالها به گروه های نامزد اهدا می گردد، بنابراین بلک‌پینک برای یک اثر خاص برنده نشدند و برای کارنامه درخشانشان برنده این جایزه شدند.
البته وقتی که به تمام گروه‌هایی که حداقل یک عضو زن دارند، نگاه کنیم، فهرست برندگان شامل نام‌هایی مانند تاکینگ هدز(Talking Heads)، دی بی-۵۲‌اس (The B-52s) و یواس‌ای فور آفریقا  (USA For Africa) دیده می شود که همه جایزه گروه سال را برده‌اند، اما آن‌ها گروه‌هایی هستند که از مردان و زنان تشکیل شده‌اند.
بلک‌پینک درگذشته پنج بار برای جایزه بهترین گروه نامزد شده بودند، اما هر بار به بی‌تی‌اس باختند، اما ناامید نشدند تا اینکه در سال ۲۰۲۳ به پیروزی رسیدند. ویدیوی "Pink Venom" گروه هم در همین سال جایزه بهترین کورئوگرافی(طراحی رقص) را برنده شد. گروه بلک پینک یکی از بهترین و خاصی ترین طراحی رقص را در صحنه ها و موزیک ویدیو های خودشان به نمایش میگذارند، ویدیوهای رقص بلک پینک جز وایرال ترین ویدیوهای یوتیوب محسوب می شود.

تابلو کنواس (بوم) بلک پینک - 12
تابلو کنواس (بوم) بلک پینک - 12
طراحی شده توسط : مایا گالری
۲۲۸,۰۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
دفتر یادداشت بلک پینک - 7
دفتر یادداشت بلک پینک - 7
طراحی شده توسط : مایا گالری
۱۵۲,۰۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)

بلک پینک در مراسم کوچلا

کوچلا (coachella) یکی از بزرگترین و معروف‌ترین مراسم‌ها و فستیوال‌های موسیقی در جهان است!  این رویداد در کالیفرنیا، ایالات متحده برگزار می‌شود و میزبان اجرای بزرگان موسیقی از سبک‌های مختلف مانند پاپ، راک، الکترونیک و هیپ‌هاپ می‌باشد. تعداد زیادی از خوانندگان معروف و گروه‌های موسیقی برجسته در این فستیوال به اجرا می‌پردازند و هزاران نفر از علاقه‌مندان  سرتاسر جهان در آن شرکت می‌کنند. معمولاً کوچلا در سه روز پیاپی در بهار برگزار می‌شود و تجربه‌ای فراموش‌نشدنی از موسیقی، هنر، تجربه‌های جدید و شادی است.
مراسم کوچلای امسال یه تفاوت مهم با سالهای گذشته داشت، گروه دخترانه کره‌ای بلک‌پینک اولین گروه کیپاپ در تاریخ هستند که برای افتتاحیه فستیوال کوچلا در 2023 اجرا کردند، پیش از این، بلک‌پینک در سال ۲۰۱۹ در کوچلا اجرا داشتند، اما سال 2023 برای اولین بار به عنوان اجرا کننده های اصلی روی صحنه رفتند. این گروه دخترانه K-pop همراه با بد بانی و فرانک اوشن در لاین‌آپ هنرمندان اصلی کوچلا ۲۰۲۳ حاضر شدند.
 بلک‌پینک سال بسیار بزرگی رو پشت سر گذاشته، وقتی تبدیل به اولین گروه پاپ کره ای شدن که در کوچلا بعنوان هنرمندان اصلی برای اجرا انتخاب شدن. رزی در یک مصاحبه با بیلبورد گفت: "باور کردنی نیست!!  فکر می‌کنم اجرای کوچلا در سال ۲۰۱۹ لحظه‌ای بود که  بلک‌پینک رو بیدار کرد، برای انچه که خواستیم و بهش امیدوار بودیم، بزرگ تر بشیم. اما هیچوقت فکرش را نمی کردیم افتخاری به اندازه اینکه در فستیوالی که همه ما در زیرش بزرگ شدیم و خودمون تو جمعیت حاضر شده بودیم و اجرای اصلی را داشته باشیم نه! این فوق العاده است".

تابلو کنواس blackpink15
تابلو کنواس blackpink15
طراحی شده توسط : rebel shop
۱۸۴,۰۰۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
روتختی یک نفره blackpink13
روتختی یک نفره blackpink13
طراحی شده توسط : rebel shop
۲,۰۸۸,۷۵۰ تومان
نمایش محصول (صفحه جدید)
نویسنده

در مورد نویسنده این مطلب بیشتر بدانید

  • ریحانه خسروی
    ریحانه خسروی
    من ریحانه خسروی یکی از اعضای تیم بادروز فارغ‌التحصیل رشته معماری و علاقمند به هنر و طراحی دیجیتال هستم
نظرات کاربران بادروز

نظر شما در مورد مطلب بالا چیست؟

    هنوز وارد نشده اید

    برای ارسال نظرات خود میبایست ابتدا وارد حساب کاربری خود بشوید و یا اگر هنوز ثبت نام نکرده اید در چند ثانیه ثبت نام کنید

    ورود به حساب کاربری